7 listopada 2013

SŁONECZKO, które wisi...


Słoneczko, o którym mowa, to nie to, które nam świeci na niebie.
Znacie firankę typu "Słoneczko"?

Jeśli nie, to zaraz ją poznacie :)



 Szyłam ją w sierpniu do sypialni w kolorach fioletu.
Firanka uszyta jest z woalu gładkiego białego obszytego również białą lamówką.
 Do kompletu dostałam do doszycia fioletowe zasłonki, które były na szelkach. 
Szelki obcięłam, a zasłonki z organdyny doszyłam do firany.


Aby firana ułożyła się w taki sposób, trzeba stworzyć odpowiedni wykrój. 
To samo dotyczy się tej firanki., o której pisałam już jakiś czas temu.

Wykrój nie może być taki sam dla każdego okna.

A dlaczego? 
Bo zawsze są jakieś różnice.
Po pierwsze - szerokość karnisza.
Po drugie - wysokość od karnisza do kwiata 
( może być naprawdę różna w zależności od upodobań).
Po trzecie - rodzaj marszczenia 1:2 ; 1:2,5 ; 1:3.
Po czwarte - wysokość od karnisza do najniższego momentu (łuku).



Z firankami jest tak, jak z szyciem odzieży. 
Każdą trzeba odpowiednio wykroić, zmarszczyć, podciągnąć i wykończyć.




Często jest tak, że krojenie trwa dłużej niż szycie...

Przy tej firance dodatkowo było szycie ręczne, 
bo jak zrobić kwiat - żabot na środku firany?



Decydując się na uszycie tego typu firany potrzeba dużo cierpliwości i czasu 
oraz miejsca, aby odpowiednio wykroić tkaninę :)

Osoba, u której wisi SŁONECZKO jest zadowolona, co mnie bardzo cieszy :):):)

A Wam podoba się moje SŁONECZKO?



Dziękuję, że dotrwaliście do końca postu :)
Pozdrawiam!


25 komentarzy:

  1. Firanka śliczna,bardzo ładnie wykonana :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ej, i to juz koniec? Ja protestuje! Poprosze bardzo ladnie o dalszy ciag: jak zabrac sie do tego wykroju, bo to, ze potrzeba duzo miejsca, czasu i cierpliwosci, ze do kazdego rodzaju okna sa inne wymiary, to juz sie dowiedzielismy, ale jak to sloneczko upiac, jak uszyc, jaki ksztalt musi miec firana po wycieciu.
    Buuu, to takie piekne ciasteczko, ale ogladane przez szybke. Poprosimy o wiecej szczegolow ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamysiu, jak tylko będę mogła, to specjalnie na Twoją prośbę zrobię opis, jak wykonać wykrój i marszczenie :) Ale proszę o cierpliwość :) Jak szyłam SŁONECZKO, to nie wiedziałam wtedy jeszcze, że założę bloga i nie robiłam zdjęć podczas pracy nad tą firanką. Teraz jestem już mądrzejsza ;) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dziekuje bardzo, mysle, ze nie tylko mnie tym uszczesliwisz ;)

      Usuń
  3. Swego czasu miałam bzika na punkcie firan. Non stop siedziałam na forum Superdomek, wykroje, wykroje i szycie. Teraz trochę więcej ubrań szyję ale od czasu do czasu coś wymodzę do okna.
    Bardzo fajny blog, będę podglądać. Pozdrawiam,
    Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm...powiem tak: o firanach mogę mówić cały czas :) Niektórzy już się o tym przekonali ;) Cieszę się, że podoba Ci się mój blog. Jest mi baaaardzo miło! Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. O tak;) Ta osoba jest bardzo zadowolona i została stałą klientką;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to naprawdę bardzo miłe, gdy klienci wracają :), a jeszcze jak są tak sympatyczni, to już w ogóle super!
      Pozdrawiam :)))

      Usuń
  5. ślicznie wygląda okno tak ozdobione :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna firanka, też czasem szyję do okna :-) czy masz jkaiśwzór wg. którego wykroiłaś , czy teższama kombinujesz?? Ja na razie mam materiał i chcęszyć panele..Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Miałam wzór na lambrekin SŁONECZKO, ale tworząc mój wykrój posługiwałam się sznurkiem, więc tworzyłam go od samego początku na nowo. Powodzenia przy szyciu paneli :) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Firanka "słoneczko" bomba i ten kolorek super.Dodam tylko,że masz dar szycia i tyle zapału,że pozazdrościć.Czytam Twój blog i uczestniczę we forum SD.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to witam koleżankę z forum :)) i dziękuję za miłe słowa :) POzdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Widac duzo pracy i serca wlozone w ta prace. Podziwial ludzi kreatywnych i z wyobraznia.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna:-) masz talent, takie firanki to dla mnie wyzwanie:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna firanka :)) Sama bym taką chciała uszyć ale nie wiem czy dam radę przy dwójce małych rozrabiaków ;))) Jednak mam pytanie: czy razem z zasłonkami słoneczko wisi na jednych żabkach??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, słoneczko i zasłonki są razem doszyte do jednej taśmy i wiszą na jednych żabkach:)

      Usuń
  11. Firana sliczna i rowniez prosze zebys powiedziala nam jak ja uszylas ja chcialabym ja uszyc na karnisz 160 i dluga 100cm pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będę szyć taką firankę, to zrobię zdjęcia i opis, jak uszyć :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam na kolejne :)