29 czerwca 2014

Gdy zrywa się górna nić...krótki poradnik.



Zdarzyło się to zapewne każdemu, kto szyje, że zerwała się górna nić.
Przeważnie wystarczy wymienić nici na mocniejsze lub zmniejszyć naprężenie nici, ale nie zawsze to skutkuje.
Co wtedy? Pozostaje nam szukać innej przyczyny albo oddać maszynę do serwisu.
Ostatnio przeszukiwałam bogate zbiory internetu w poszukiwaniu informacji na ten temat.
A skoro już tyle czasu nad tym spędziłam, postanowiłam, że podzielę się z Wami tym, co znalazłam i opiszę to wszystko w jednym poście.



PORADNIK : 
 co zrobić, gdy zrywa się górna nić?


Zacznij od sprawdzenia:

1. Czy nić jest prawidłowo nawleczona.
2. Czy stosujesz odpowiednią nić do rodzaju materiału ( im grubszy materiał, tym nić grubsza). 
3. Czy stosujesz odpowiedni rozmiar igły. Cienkie materiały - 70, średnie - 80-90, skóra 100-110.
Najlepiej przy zakupie powiedzieć, do jakiego rodzaju materiału potrzebujemy igłę.
4. Czy igła jest prawidłowo zamocowana.
5.  Czy igła nie jest uszkodzona (wykrzywiona lub stępiona).
6. Czy maszyna jest wolna od zabrudzeń ( należy wyczyścić i naoliwić maszynę).

źródło


Jeśli to wszystko zostało sprawdzone, a nić nadal się zrywa, przechodzimy doi kolejnego etapu.




REGULACJA NAPRĘŻENIA:

1. Regulujemy naprężenie górnej nitki, które może być zbyt duże.

2. Regulujemy naprężenie nitki w bębenku za pomocą małej śrubki. 
  Przekręcamy ją delikatnie w prawo jeśli chcemy zwiększyć naprężenie, w lewo - jeśli      zmniejszyć. Gdy złapiemy za koniec nitki, który wystaje z bębenka i puścimy bębenek, to powinien on łagodnie opadać w dół, bez żadnych oporów, ale też nie za szybko.


źródło

źródło



Jeżeli regulacja również nie pomogła, może się okazać, że przyczyną zrywania nitki jest coś poważniejszego, czym powinien zająć się serwis bądź wykwalifikowany mechanik.



Problemy dla serwisu:

 - zadziory na chwytaczu - powstają w wyniku złamania igły,
 - źle ustawiony skok chwytacza do igły,
 - uszkodzony chwytacz,
 - uszkodzona tulejka przy chwytaczu,
 - uszkodzony bębenek - nowy bębenek możemy zakupić samemu. Możemy też zdać się na serwis, który najpierw sprawdzi bębenek, a następnie - jeśli będzie taka konieczność - wymieni na właściwy i wolny od wad.





I to tyle, co udało mi się znaleźć. 
A WY?
Macie jakieś doświadczenia ze zrywającą się nitką?
Może znacie inne sposoby?

Chętnie poczytam i dowiem się (pewnie nie tylko ja),
 w jaki sposób poradziliście sobie z tym problemem.

Pozdrawiam

11 komentarzy:

  1. Zrywanie górnej nici to częsta przypadłość mojej maszyny. Od czasu zmniejszenia napięcia poprawiło się, jednak jeśli nici są kiepskiej jakości to nic nie pomoże...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie w moim przypadku to najbardziej chyba chodziło o nici i o odpowiednie naprężenie, które jest mi strasznie ciężko ustawić. Ale może w końcu się uda :)

      Usuń
  2. Czasami to tylko zaplątana nić, wtedy należy wyłączyć maszynę, wyjąć bębenek i oczyścić z resztek. Ale dobrze, że zamieściłaś przydatne wskazówki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podpowiedź :) Mam nadzieję, że komuś się przydadzą te wskazówki.

      Usuń
  3. moja maszyna zrywa caly czas.chyba mechanuik musi ja zobaczyc

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteś świetna !! Już od kilku dni męczyłam się z moją maszyną i nic! dopiero twoja rada pomogła :) Dzięki wielkie chyba będę częściej odwiedzać ten blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyczyn kilka. Rozregulowany mechanizm ogólny maszyny. Za mocno napięta nić górna dolna. Zadzior na chwytaku- u mnie tak było. Zły posów do wybranego ściegu, za mocny docisk stopki, źle zamontowana igła, źle nawleczona igła, złej jakości nici- cienkie-słabe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, a jeśli zrywa dolna nić? Wszystko wyczyszczone, nowa igła, nowe nici i blokuje aż maszynę i od razu zrywa nić. Częstotliwosc na metrowym odcinku 2 do 3 razy. ����

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi tak urywało dolną jak szpulka dolnej nici była odwrotnie założona

      Usuń
  7. Pomocy!! Nitka sie zaplatuje na dole w bebenku. Co 2 ruchy. Tzn prawie odrazu. Nie moge wogole szyc. Czasem puda mi sie przeszyc 2 cm

    OdpowiedzUsuń
  8. 28 year old Information Systems Manager Deeanne Breeze, hailing from Saint-Sauveur-des-Monts enjoys watching movies like "Out of Towners, The" and Sculpting. Took a trip to St Mary's Cathedral and St Michael's Church at Hildesheim and drives a Ferrari 250 GT SWB California Spider. z tego zrodla

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam na kolejne :)