18 października 2013

DIY - Kwiat do upięcia firany.


W poprzednim poście pokazałam Wam firankę upiętą kwiatami.
Cieszę się niezmiernie, bo bardzo się spodobała :-D
Pytacie, jak samemu wykonać takiego kwiatka.




Postanowiłam przedstawić Wam krok po kroku, w jaki sposób ja to robię.

1.
Przygotuj pas materiału ( w tym przypadku woal ) 120 cm x 12 cm oraz lamówkę.
Jeżeli kwiat ma być bardziej gęsty, wtedy przygotuj dłuższy pas. 
Wszystko zależy od Twojego pomysłu :-)




2. 
Obszyj lamówką krótsze boki. 
Końce obciętej lamówki przypalam nad świeczką, 
wtedy się nie strzępią.



3.
Zrób to samo z dłuższymi bokami. 
Pamiętaj, aby każdy z tych boków miał przeszytą 
i zostawioną dłuższą lamówkę na ok. 20 cm ( będzie ona potrzebna do związywania ).




4. 
Tak wygląda pas obszyty lamówką.



5. 
Złóż materiał na pół wzdłuż dłuższych boków i zaprasuj.




6. 
Igłą i nitką sfastryguj po linii zaprasowania od początku do końca.




7. 
Na koniec porządnie przeszyj kilka razy przez środek materiału.



8. 
BRAWO !!! Udało Ci się ! 
Tak powinien wyglądać uszyty przez Ciebie kwiatek :-)))



9. 
Firanę upinamy kwiatem za pomocą zostawionej lamówki.



I co myślicie? 
Proste czy trudne do zrobienia ?
Kto się pisze na szycie ? ;-DDD







25 komentarzy:

  1. super Ania!Swietny blog i juz nie moge sie doczekac kolejnych wpisów.ps.ja konce lamówki opalam zapalniczką :)pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za tak miłe słowa!!! Ja też opalam przeważnie zapalniczką, ale w tym przypadku robiłam ze świeczką i też tak napisałam :-))) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. ja zaczynam swoja przygode z szyciem firan i ozdabianiem ich tak pieknymi kwiatkami, ciesze sie, ze stworzylas ten blog i chcesz sie podzielic swoim talentem z nami, bardzo jestem wdzieczna.

      Usuń
    2. Aniu, cieszę się, że Ty się cieszysz :))) Bardzo lubię szyć firanki, mimo, że czasami trzeba się naprawdę natrudzić, żeby wszystko dobrze wyszło. Ale efekt końcowy jest wart tego trudu :))) Życzę powodzenia!

      Usuń
  3. jest śliczny:) dla mnie niemożliwy do zrobienia... Więc tym bardziej cieszę się,że Ty go wykonałaś:) Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się bardzo cieszę, że mogłam je dla Ciebie zrobić :-)) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Fajny pomysl. Firan wprawdzie nie mam, ale pomysl wart jak najbardziej podpatrzenia i zapamietania. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi miło, że Ci się podoba :-)) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale boski pomysł! Będę musiała kiedyś to wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super :-)
    pozdr
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  8. Super blog. W końcu znalazłam jak zrobic ten kwiat. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo prosty i ciekawy sposób na wykonanie kwiata do firan. Do tej pory męczyłam się innym sposobem :( dzięki twojemu kursowi obrazkowemu robię to szybciej i estetycznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. I to takie proste!!!! Zaraz te kwiaty będą na moich poduszkach! hi, hi, hi......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NIe zawsze coś , co wygląda na trudne, takie jest ;) I odwrotnie ;)))

      Usuń
  11. no przepiękne, ja chciałabym zrobić cos takiego u siebie.Ja chyba podobne firanki widziałam na http://sklep.phumaria.pl/ też bardzo ładnie sie prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładne, ale nie takie łatwe do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładne, dobrze wykonane kwiatki, widać, że znasz się na rzeczy :) pozdrawiam i myślę, że zajrzę na Twój blog częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. witam czy obszywając woal lamówką też opalacie nitki zeby sie nie strzępiły ? Myślę wiecie takie po długości.Bo mam własnie przy obszywaniu z tym problem bo często przyszyta juz lamówka podczas prasowania z suwa się z nitkami

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam na kolejne :)